perjantai 20. maaliskuuta 2015

Niskajumppa

Kevät on tullut. Onneksi. Ilmat lämpenee. Luonto kaunistuu. Mutta maaliskuuni on kulunut niskavaivojen parantelussa. :( Hyvänen aika, en ole kuuna päivänä omakohtaisesti kokenut niskan kipeytymistä. Oletko sinä? - Sitä vaan aamulla herää ja tajuaa, että nyt on niskalihas kipeä potensiin 100 eikä siedä päätänsä kääntää.

Sitä kesti n. 2 viikkoa. Niskajumppaa oli tehtävä sen minkä sieti ja mikä parasta; lupasin itselleni lupaamisen päälle, että nyt aloitan kuntoilun. Ihan varmasti. Joku sanoi, että uiminen olisi parasta.

Siis enää en voi pettää itseäni ja unohtaa koko asiaa kun nyt pikku hiljaa alan olla kunnossa. Tuo kipu siirtyi lihaksesta toiseen kuin jokin lonkero. Alkuun se tuntui jopa käsivarsissa ja jaloissa. Oliko se jokin hermo jonkun lihaksen puristuksessa vai mitä? Mutta tulipahan lihaksisto tutuksi merkillisellä tavalla.

Tässä jumppaohjetta sinullekin:



For my readers round the world. Sorry I haven't updated for a long time. - But now we have the spring just round the corner and the warm weather  - well it is about +8C ! Well, if you read this in India or Australia etc. :)  ...but anyhow.

I had some neck muscules' problems. Too high pillow or ...I don't know, why I got so angry neck pain I haven't ever had such problems. Now after some two weeks I am quite ok. - Please have a video of some training... that might help also you if you happen to have same kind of problems. - Or - hih - if your cat wants to excercise - that fine too - hih. Have a wonderful day and God bless you!

Mukavaa oloa ja kaikkea hyvää, Jumalan siunausta & palaillaan!

2 kommenttia:

  1. Sauna auttaa usein niskakipuun jumpan lisäksi :) Uinti on myös hyvä.

    VastaaPoista
  2. Juuri näin - sauna on tosi hyvä! Tänään tuli taas saunottua. +80C on sopiva. Mukavaa oloa sinulle Johanna ja kiitos kommentista.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi!