perjantai 16. toukokuuta 2014

Tie - 13

Tässä rukous, jonka voima on äärettömän arvokas luettavaksi Taivaalliselle Isällemme:

Isä meidän -rukous

Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon Sinun nimesi. Tulkoon Sinun valtakuntasi. Tapahtukoon Sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa.

Anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme. Ja anna meille meidän syntimme/velkamme anteeksi niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta. Sillä Sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti, aamen.

Rukousvastaukset

Jumalan armo on suuri. Hän siunaa meitä myös rukousvastausten kautta. Enää ei minunkaan tarvitse huokailla Jumalalle, että täällä odotellaan vastauksia. Nyt elävän uskon kautta olen saanut paljon rukousvastauksia. Alussa rukoilin ihan kaiken puolesta. Jotkut viisaat sanovat, että siitä voi tulla vääräntyylinen Jumalasuhde. Sitä saattaa erehtyä luulemaan, että Jumala on kuin toivomuskaivo, jonne heitellään kolikkoja, suopeita vastauksia odotellessa. Mutta "lapselle" on kaikki sallittua.

Alkuun rukoilin jopa mäntysuovan riittämistä pestessäni mattoja, kun en viitsinyt lähteä kauppaan ostamaan lisää. Mutta ihme kyllä, työskentelytapani muuttui heti rukouksen jälkeen ja mäntysuopa riitti ja sitä jäi jäljellekin! Halleluja kiitos Jumalan, mutta onneksi tiesin, että eihän sitä ihan kaikesta tarvinnut todistaa. Ja eivät sitä kaikki oikein kestäneetkään.


Tätini sanoi, että ei kai kaikki voi olla aina Jumalasta ja Jumalan tuolla tavalla koko ajan. Joku saattaa arvata mitä vastasin. - Kyllä on, ihan kaikki on Jumalan! Mutta täti kesti, onneksi ei heittänyt ulos. Sanoi uskovansa omalla tavallaan kaikkeen mitä kirkossa puhutaan. Se lienee se tyypillinen, hiljainen tapa uskoa. Kesti hän poikansa alkoholinkin käytön vaikka koville otti. Kerrankin poika oli kadoksissa, sanoin, että nyt rukoillaan. Auta Jeesus tätä poikaa missä tahansa hän viinapäissään saattaakin olla. Lähetä joku tuomaan hänet kotiin äidin luo. Auta Isä Jeesuksen nimessä. Puhelimessa puhuttiin tätä surua taas kerrankin. En heti seuraavana päivänä saanut kuulla, mutta myöhemmin täti kertoi, että yöllä oli joku tuonut rappuun ja sieltä äiti hänet haki. Itki, että vanhoilla päivillään piti vielä kaikkea nähdä. Mutta kun tuon serkkuni tapasin, hän näytti kaulassaan isoa kultaista ristiä. Kyllä minäkin uskon, sanoi. Olin tyytyväinen, vaikka se viina minua inhottikin. Muutaman vuoden kuluttua molemmat kuolivat vuoden sisällä, ensin äiti ja sitten poika. Taivaassa toivottavasti tavataan. Siellä ei enää ole itkua eikä alkoholin tuomaa murhetta.

Lisää rukousvastauksia

Erään kerran käsiini tuli erittäin paha ihottuma. Eipä käsiä tule juuri ajatelleeksi arjessa askareita tehdessä, mutta kun ne ovat kauttaaltaan ihottuman peitossa niin jo tekee mieli peitellä ja vedellä hihoja pitemmiksi. Päivä päivältä tilanne vain paheni. Onneksi minulla oli oikein hyvää rasvaa, joka toi helpotusta. En halunnut mennä erikoislääkäriin, koska se silloiseen elämäntilanteeseeni oli liian kallista. Iho kovettui ja kuivui. Kutina kiusasi.

Eräänä iltana nukkumaan käydessäni otin nk. peukalopaikan Raamatusta. Se oli Luukas 6:10 siinä mies, jolla oli kuivettunut käsi. Jeesus sanoi miehelle: Ojenna kätesi. Mies ojensi ja käsi tuli terveeksi. - Samaan aikaan kun luin tuota tekstiä Raamatusta ojensin minäkin käteni. Olin jo sängyssä ja sieltä peittojen välistä kurotin kättäni. Ja samalla hetkellä mieleeni ikään kuin laskeutui tieto, siitä mikä aiheutti tuon ihottuman. Se oli se ihorasva! Ja olin 100 % varma asiasta. Heitin rasvan pois ja lähes hypin tasajalkaa niin onnellinen olin. Molemmat käteni paranivat nopeasti. Näin sain todeta, että Jumalan Sana on elävää ja parantavaa yliluonnollisella tavalla kun sitä lukee.

Kerran olin lähdössä ulkomaille. Rukoilin lentokentällä, että Herra lähetä joku tuttu, että olisi rattoisampaa matkustaa. Ei ollut ketään kentällä, eikä tullut ketään vastaan kävellessäni ympäri kenttää. Mutta koneessa eräs henkilö, jota en itse muistanut heti, istui vieressäni. Olipa mukava tavata ja matka sujui nopean rattoisasti.

Tärkein rukousaiheeni on kuitenkin se, että moni saisi pelastua, että Jumala antaisi uuden ymmärryksen ja halun uskoa. Uskohan on lahjaa alusta loppuun. Jeesus rakastaa meitä kaikkia ihmisiä. Ja ei yleisluontoisesti vaan henkilökohtaisesti. Hänen rakkautensa ulottuu siihen, että Hän osoittaa yksityiskohtia myöten miten Hän sinut tuntee, jos vaan annat luvan.

Uskoa ja rukousta ei voi järkeistää. Pyhällä Hengellä on ylimaallinen kyky toteuttaa juuri niitä asioita, joiden kautta asiamme asettuu oikeaan suhteeseen suhteessa Jumalaan ja omaan itseemme sekä koko maailmankaikkeuteen. Raamattu sanoo, rukoilkaa ja pyytäkää, anokaa ja huutakaa, niin saatte avun.

Johannes 16:24 Tähän asti te ette ole pyytäneet mitään minun nimessäni. Pyytäkää niin te saatte ja teidän ilonne on täydellinen.

Toivon, että myös sinun elämässäsi olisi halu rukoilla. Jeremia 29: 11-14 Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne. Ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra, ja minä käännän teidän kohtalonne.

"...ja minä käännän teidän kohtalonne." Astrologia tai joku muu yhteys tai ihminen voi olla sitonut sinut luulemaan itsestäsi mitä vain, joskus jopa vääriä asioita, mutta Raamatussa Herra lupaa kääntää elämänsuunnan, jos tarvetta, aivan uudeksi. Ei kannata uskoa eri uskomusoppeihin vaan siihen mitä sinun Luojasi asioista ilmoittaa! Hän huomioi sen, käännytkö Hänen puoleensa ja jos niin Hän alkaa vaikuttaa elämässäsi. Ja kuten olen aiemmin kirjoittanut, kyllä Hän katsoo meidän asioitamme juuri oikein vaikka vastalauseemme Häntä kohtaan olisi jyrkkä ei. Jostain merkillisestä syystä Hän on ajatellut asiat näin. Kyllä minuakin monet kerrat kiukutti, että jos näin hyvää oli tiedossa, miksi minun piti muutamat typerät elämänräpiköinnit läpi käydä. No, luulen, että vastauksen saa sitten ajallaan taivaassa. Jos se sitten enää kiinnostaa...!

Joku on sanonut, että rukous on kuin käsi, joka liikuttaa sitä kättä, joka liikuttaa koko maailmaa.




Aamurukous   (kirjoitin tämän 15 vuotta sitten)

Pyhä Henki johdata minua myös tänään,
jos en jotain asiaa itse huomaa - osoita,
jos olen tekemässä jotain väärää - estä!
Kiitos, että tänäänkin saan olla uskossa.
Älä anna perustuksieni murtua, yritän parhaani,
vaikka se aina ei siltä näytä!
Kiitos Herra tästä päivästä!

Sinun rukouksesi:
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

Aamen!

...jatkuu....ensi kerralla kerron enkeli-ilmestyksestä vuosia sitten..til then...voi hyvin!

Hyvää viikonloppua!

Siunausta elämääsi nyt ja aina!   p.s. rukoile se kannattaa aina!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!